Satu peristiwa yang tidak dapat saya lupakan

Setiap orang mempunyai pelbagai kenangan di dalam hidup mereka. Pastinya, ada peristiwa yang pahit dan manis yang tidak dapat mereka lupakan.

Dengan menggunakan sekurang-kurangnya 30 perkataan, ceritakan satu peristiwa yang manis / pahit / sedih yang tidak dapat kamu lupakan.

Sertakan nama kamu di setiap komen.

19 comments:

  1. saya izzuddin.. boleh saya tahu nama awak?

    ReplyDelete
  2. Satu peristiwa sangat sedih yang saya tidak dapat lupakan ialah bila nenek saya meninggal dunia.
    Saya berumur kira-kira 8 tahun bila nenek saya meninggal. Saya sedang bermain sama sedara-sedara apabila bapa saya memberi tahu yang nenek saya sudah tiada di dunia ini lagi.

    ReplyDelete
  3. Satu peristiwa yang manis bagi saya ialah apabila saya mendapat tahu yang saya akan mempunyai adik lagi..saya bersyukur sangat akhirnya saya mendapat adik lelaki .keluarga saya gembira tak terhingga ..dan sekarang adeq saya sudah berusia 3 tahun..saya harap dia akan berjaya apabila dia sudah besar.(sakinah)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Peristiwa pahit yang pernah saya alami ialah ketika saya berada di darjah enam. Ketika itu saya dan teman saya telah pergi ke sebuah pusat membeli-belah kerana ingin membeli makanan untuk dibawa ke lawatan sekolah. Setelah membelinya, kami memasukkan makanan tersebut ke dalam beg kami, kami pun keluar dari tempat tersebut. Tidak lama kemudian, kami dipanggil oleh seorang pegawai kerana dituduh mencuri. Dipendekkan cerita, setelah disiasat dan ditunjukkan resit pembelian, kami telah dilepaskan pergi. Mereka meminta maaf kerana membuat kesilapan tersebut.

    ReplyDelete
  6. Peristiwa sedih yang saya telah melalui semasa aruah atuk saya meninggal dunia tahun lepas bulan mei. Bapa saya terlalu sedih sehingga dia terjatuh sakit. Saya melihat kejadian itu terjadi di rumah saya.

    ReplyDelete
  7. Satu peristiwa yang manis bagi saya ialah apablia keluarga saya menyambut hari jadi saya. Mereka sering membuat saya gembira pada hari istimewa itu. Keluarga saya akan membawa saya ke tempat-tempat yang menarik dan berjalan-jalan bersama.

    ReplyDelete
  8. Satu peristiwa yang saya tidak boleh lupakan ialah bila saya tertinggal dompet saya di tandas. Dalam dompet saya, ada duit-duit saya dan ez-link saya. Saya panik dan saya tidak tahu hendak buat apa. Bila saya tidak tahu hendak buat apa, saya balik. Ibu bapa ku tidak tahu yang dompetku hilang. Bila ibuku tahu dompet kum hilang, ibu bapa ku marah aku dan sya tidak dapat jumpa dompet saya lagi.

    ReplyDelete
  9. satu peristiwa yang saya tidak boleh lupakan bila saya dan keluarga saya kene kemalang kerata bila kami hendak pegi ke majilis perkahwinan.

    ReplyDelete
  10. saya izzuddin, peristiwa yang manis bagi saya ialah apabila saya dapat tempat pertama untok bahasa inggeris di sekolah rendah yumin...saya merasa sungguh bangga dan bahagia...saya beritahu bapa saya dan die berasa bangga untuk saya dan menghadiakan saya sebuah PSP...Saya bersyukur kepada tuhan kerana mengabulkan doa saya...AMIN.

    ReplyDelete
  11. peristiwa yang manis bagi saya ialah apabila saya menolong di tempat rumah tumpangan orang tua. saya pergi sane bila saya di sekolah rendah gongshang. saya menolong mereka untuk menhidang makanan. saya berasa gembira apabila saya menolong mereka.

    ReplyDelete
  12. Satu peristiwa yang saya tidak dapat melupakan apabila saya dapat berita dari cikgu saya yang bapa saya sudah meninggal. Itu terjadi bila saya darjah 5.

    ReplyDelete
  13. Satu peristiwa manis yang tidak dapat saya lupakan ialah bila saya menemui seseorang . Kini , kami sudah menjadi kawan rapat . Kami saling memahami situasi antara satu sama lain dan dia telah memberi banyak nasihat kepada saya . Saya bersyukur kerana mendapat kawan sebaik dia (:

    ReplyDelete
  14. Satu peristiwa yang manis bagi saya apabila keluarga saya pergi ke East Coast Park. Kita bersantai di sana. Ini amat gembira bagi saya kerana inilah saat-saatnya untuk mengeluarkan masa dengan mereka.

    ReplyDelete
  15. Satu peristiwa yang saya tidak dapat lupakan ialah apabila saya mendapat pangkat sebagai 'Vice-Captain' dalam pasukan bola sepak sekolah saya untuk dua tahun berturut-turut. Saya rasa sungguh bangga pada diri saya!

    ReplyDelete
  16. kenangan saya ialah saya pulang ke rumah nenek untuk melawat datuk membawa saya ke dusun memetik buah-buahan dan pergi sugai untuk menangkap ikan.saya juga menikmati makanan yang enak.ini merupakan kenagan yang tidak saya lupakan!

    ReplyDelete